تبلیغات
مباحث احكام و اعتقادات - قطره ای از ادله لعن
مباحث احكام و اعتقادات
خداوندا این مطالب اعتقادات من است پس، اى مهربانترین مهربانان من به تو سپردم یقین و اعتقاد خود و استقامت در دینم راو تو بهترین امانتدارانى كه به ما دستور امانت دارى داده اى پس آن امانت را هنگام مرگم به من بازگردان . .

لینکدونی

آرشیو موضوعی

آرشیو

لینکستان

پخش زنده از كربلا

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

قطره ای از ادله لعن

ادله لعن بر کسانی که خدا و  پیامبر اکرم ( صلی الله علیه وآله )

وائمه (علیهم السلام) را اذیت  کرده اند .

قرآن:

إِنَّ الَّذینَ یُؤْذُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ وَ أَعَدَّ لَهُمْ عَذاباً مُهیناً .

 آنها كه خدا و پیامبرش را آزار مى‏دهند، خداوند آنان را از رحمت خود در دنیا و آخرت دور ساخته، و براى آنها عذاب خواركننده‏اى آماده كرده است. (33) الأحزاب :  57

روایات :

آنچه لازم است مراعاتش از نظر حفظ احترام پیامبر در مورد ائمه علیهم السلام و كیفر قاتل و ظالم و خواركننده آنها و كسى كه بایشان ( ائمه علیهم السلام )كمك نكرده اند .

 

 امالى: ....امیر المؤمنین علی ( علیه السلام) در حالى كه موى خود را در دست داشت فرمود پیامبر اكرم در حالى كه موى خود را در دست داشت فرمود هر كه یك موى مرا بیازارد مرا آزرده و هر كه مرا بیازارد خدا را آزرده و هر كه خدا را بیازارد او را اهل آسمانها و زمین لعنت میكنند و این آیه را تلاوت نمود إِنَّ الَّذِینَ یُؤْذُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ وَ أَعَدَّ لَهُمْ عَذاباً مُهِیناً.

 

تفسیر عیاشى: ابو سعید خدرى گفت پیامبر اكرم فرمود خداوند سخت خشم گرفت بر یهود كه گفتند عزیر پسر خدا است و سخت خشم گرفت برنصرانیان كه گفتند عیسى مسیح پسر خدا است و سخت غضبناك است بر كسى كه خون مرا بریزد و آزارم نماید در مورد عترتم.                                                                                                            ترجمه جلد هفتم بحار الانوار، ج‏5، ص: 169

 [مستدرك حاكم 3/ 121] به سند خود، از «عبید الله بن ابى ملیكه» از پدرش نقل كرده است یكى از شامى‏ها در حضور «ابن عباس» از حضرت على علیه السّلام نكوهش كرد. «ابن عباس» كه به شدّت ناراحت شده بود، گفت: اى دشمن خدا! با این نكوهشى كه از حضرت على علیه السّلام نمودى، رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله را آزرده خاطر ساختى؛ حق تعالى مى‏فرماید: إِنَّ الَّذِینَ یُؤْذُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ وَ أَعَدَّ لَهُمْ عَذاباً مُهِیناً (سوره احزاب، آیه 57)؛ آنها كه خدا و رسول او را آزار مى‏دهند، خداى تعالى آنان را در دنیا و آخرت لعنت مى‏كند و براى آنها عذاب خوار كننده‏اى آماده ساخته است. اى مردك! اگر رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله به صورت ظاهر زنده بود، گفتار تو او را آزرده مى‏ساخت.

 «حاكم» گفته است: این حدیث صحیح است، لیكن «بخارى» و «مسلم» در كتاب «صحیح» خودشان از آن یاد نكرده‏اند.

قرآن :

آیاتى از قرآن است كه به اعتراف همه علما، در شأن على(ع) نازل شده است .

 

وَ الَّذینَ یُؤْذُونَ الْمُؤْمِنینَ وَ الْمُؤْمِناتِ بِغَیْرِ مَا اكْتَسَبُوا فَقَدِ احْتَمَلُوا بُهْتاناً وَ إِثْماً مُبیناً (58)

(33) الأحزاب :  58

 و آنان كه مردان و زنان باایمان را به خاطر كارى كه انجام نداده‏اند آزار مى‏دهند؛ بار بهتان و گناه آشكارى را به دوش كشیده‏اند.

 

روایت :

امام كاظم علیه السّلام فرمود: این آیه در شأن على علیه السّلام نازل شده است. (2) خداوند مى‏فرماید: «وَ الَّذِینَ یُؤْذُونَ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِناتِ بِغَیْرِ مَا اكْتَسَبُوا»: «3» و آنان كه مردان و زنان با ایمان را بى‏تقصیر و گناه بیازارند.

 

در کتاب نفیس فضائل پنج تن علیهم السلام در صحاح ششگانه اهل سنت    ج‏3    15    باب صد و دوازدهم پیغمبر اكرم صلى الله علیه و آله فرمود: كسى كه على علیه السلام را بیازارد مرا آزرده است .....  ص : 14

 

منابع دیگر : ((كشف الغمّة، ج 1، ص 322؛ شواهد التنزیل، ج 2، ح 886؛ المناقب المرتضوى، ص 66؛ روح المعانى، ج 26، ص 117؛ احقاق الحق، ج 3، ص 416.))

 [زمخشرى در كشّاف‏] در ذیل تفسیر آیه شریفه وَ الَّذِینَ یُؤْذُونَ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِناتِ بِغَیْرِ مَا اكْتَسَبُوا فَقَدِ احْتَمَلُوا بُهْتاناً وَ إِثْماً مُبِیناً (سوره احزاب، آیه 58)؛ و آنها كه مردان و زنان مؤمن را بدون آنكه مرتكب خطائى بشوند آزار مى‏دهند، (باید بدانند كه) متحمّل بار گران بهتان گردیده و بزهكارى آشكارى را به دوش كشیده‏اند. اظهار داشته است: بطوریكه اطلاع یافته‏ایم، آیه مورد بحث درباره مردمى از منافقین، نازل شده است كه حضرت على علیه السّلام را آزار مى‏دادند و از آن حضرت بدگوئى مى‏كردند و تصمیم خود را هم به اطلاع آن حضرت مى‏رسانیدند.

سوال : خواننده عزیز باکمی تامل در این مبحث بفرمائید مذمت کردن وناسزا گفتن کجا ، دست امیرالمومنین بستن و لگد به پهلوی همسر زدن و کشتن فرزند کجا !!؟؟؟

بدعتها واذیت و آزارهای شیخین(اولی ودومی ) را در کتاب شریف اجتهاد درمقابل نص ( سید شرف الدین ) جستجو کنید . ( التماس دعا )

در خانه گر کَس است یک حرف بس است

اللّهم العن اوّل ظالم ظلم حقّ محمّد و آل محمّد و آخر تابع له على ذلك .

درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : ( نینوا )

حدیث روز

آخرین پست ها

جستجو

نویسندگان